Bilişim Teknolojileri Dergisi Telekom Türkiye

Huawei, SAP Hana Dönüşüm Platformu’nun Ana Sponsoru Oldu

Dünyanın önde gelen bilgi ve iletişim teknolojileri firmalarından biri olan Huawei ana sponsorluğunda; Bulutistan, Equinix, Intel ve SAP işbirliğiyle hayata geçirilen SAP Hana Dönüşüm Platformu, Çırağan Sarayı’nda düzenlenen etkinlikle tanıtıldı. Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerin uluslararası rekabet gücünü teknolojiyle artırma amacı taşıyan platformun tanıtımında iş ortaklarının yöneticileri ve teknoloji liderleri bir araya geldi.

SAP Hana Dönüşüm Platformu’nun tanıtımında konuşma yapan Huawei Kurumsal İş Çözümleri Ülke Müdürü Serdar Yokuş, platform sayesinde Türk şirketlerinin SAP Hana yatırımını erken yapmalarını sağlayıp, kazanacakları hızla globalde rakiplerini geride bırakabilmelerini hedeflediklerinin altını çizdi. Yokuş, fark yaratacak yeni iş modellerini pazara sundukları platform çerçevesinde, lider bulut entegratörü Bulutistan ile iş ortaklıklarını başlatmaktan gurur duyduklarını ifade etti.

Huawei’nin 170’den fazla ülkede yaklaşık 180 bin çalışanı bulunduğunu ve 80 bin çalışanın Ar-Ge’de görev aldığını belirten Yokuş, “Her sene Ar-Ge çalışmalarımıza gelirlerimizin yüzde 14’ünü aktarıyoruz. Geçen sene 11 milyar dolar aktarırken bu sene bu rakamın 14 milyar dolar olmasını bekliyoruz. Ar-ge personelimizin çoğunluğu Çin’de yer alıyor” dedi. Huawei olarak 2025 yılının yol haritasını çizdiklerini dile getiren Yokuş, şöyle devam etti: “ 100 milyar IOT bağlantılı cihazların olacağını ön görüyoruz. Akıllı cihazların 40 milyar adede ulaşacağını ve evlerin yüzde 75’inin internete bağlanacağını düşünüyoruz. Şirketlerin yüzde 100’ü, uygulamaların yüzde 85’inin artık cloud’da olacağı bir platformdan bahsediyoruz. Yıllık global bilgi üretimi 180 ZB aulaşacak. Günlük kişisel veri üretiminin de artık 4GB’a ulaşacağı bir dönem olacak. Evlerin yüzde 12’sinde akıllı robotların yüzde 90’ında da akıllı cihazlar kişisel asistan kullanılacağını ön görüyoruz.”

Bilgi teknolojilerinde ilk aşamayı verimlilik artırma ve maliyet azaltma şeklinde başlattıklarını vurgulayan Yokuş, ikinci aşamada ise iş hedeflerinin sağlanması için iş yönetimini yapılandırmada bilgi teknolojilerinin kullanıldığını açıkladı. Dijital dönüşümün alt yapısının bilgi teknolojilerinin kendisi haline geldiğini aktaran Yokuş, “Bilgi teknolojilerini ana iş kolu üzerinde konumlandırmayan hiçbir şirket ayakta kalmıyor. Devletler bu dönüşümün en büyük sponsoru haline geldi. Çok ciddi bir altyapı dönüşümü gerekiyor. Bunu da şirketlerin veya kurumların yapmasına imkan yok. Hemen hemen ülkelerin çoğunda dijital dönüşümde yeni rekabet alanı yaratmaya yönelik devletlerin dijital dönüşüm stratejileri yarattığını görüyoruz. Bu stratejiler 5- 15 ve 25 yıllık programlara yayılmış şekilde… Türkiye’de dünyanın uyguladığı stratejileri uygulamak konusunda biraz daha gerideyiz, özellikle verimlilik konusunda. Ancak hızla ilerliyoruz” diye konuştu.

Bellek içi mimarisiyle iş uygulamalarını çalıştıran geleneksel sistemlere oranlara çok yüksek hız ve verimlilik sağlayan SAP HANA platformu, yakın gelecekte tüm SAP çözümleri için standartlaşmayı hedefliyor. Türkiye’de kurumsal iş uygulamalarında SAP’yi tercih eden lider işletmelerin, önümüzdeki yıllarda zorunlu hale gelecek SAP HANA geçiş sürecine değer katmak amacıyla kurulan SAP HANA Dönüşüm Platformu, teknoloji öncülerinin en iyi çözümleriyle şekilleniyor.