tele.com.tr Bilişim Teknolojileri Dergisi “Skype for BusIness ile kesintisiz iletişim sunuyoruz” | TELE.COM.TR

“Skype for BusIness ile kesintisiz iletişim sunuyoruz”

“Kurum santralleri ile entegre olabilen Skype for Business, istenirse, kurumun santrali yerini alabiliyor. Kullanıcılar telefon, cep telefonu, bilgisayar üzerinden her zaman, her yerden bağlanabiliyor, maliyetler ortadan kalkıyor”

Dijital dönüşüm hayatımızın bir gerçeği. Facebook, Twitter, WhatsApp gibi uygulamalar, 10 sene önce hayatımızda yoktu. Gelecek 10 sene daha da hızlı geçecek. 14 yıllık Tesla firmasının pazar değeri, 114 yıllık Ford’u geçti. Dijital dönüşüme ayak uyduran firmalar büyürken, yeni dünyaya ayak uyduramayanlar rekabetin gerisinde kalıyor.

Kurumsal firmalar bu rekabetçi ortamda rakiplerinden bir adım öne geçmek için iş süreci verimliliğine yatırım yapıyor. Bunların başında da tümleşik iletişim teknolojileri geliyor. Kurumlar, operasyonlarında hızlı olmak ve yapılan yatırımların geri dönüşünü en hızlı şekilde almak zorunda.  Diğer iş ihtiyaçları için de hız, maliyetlerin düşürülmesi, kurum içerisinde iletişim kalitesinin arttırılması, yurtiçi ve yurtdışı lokasyonları varsa bütün bu birimleriyle anlık olarak görüntülü görüşmeler gerçekleştirilebilmesi gibi konulara öncelikli çözümler üretilmesi gerekiyor. Bu ihtiyaçlara sağlanan çözümler, kurumları bir adım öne taşıyor. Masa telefonları ya da evraklar ile iletişim kurularak yapılan geleneksel iş yöntemleri, yerini, şirket içi/şirket dışı tedarikçiler ile görüntülü ve anlık iletişim ile yapılan hızlı iş akışına bırakıyor. İletişim hızı, giderek artıyor. Görüntülü görüşme üzerinden, sipariş süreci de hızlandırılıyor.

Tümleşik çözümler, iletişimi bağımsızlaştırıyor

E-posta ya da anlık iletişimi sağlayan hizmetler, ayrılmaz bir parçamız oldu. Sesin veri olarak taşınmasını mümkün kılan teknolojinin gelişimiyle beraber iletişime bakış açımız tümüyle yeniden şekillenmeye başlamıştı. Klasik telefon iletişimi dijitalleşip akıllı uygulamalar ile entegre hale gelirken, mobil iletişim ile sağlanan olanaklar da iletişime farklı boyutlar kattı. Kurumlar, iletişim amaçlı çok sayıda donanım ve yazılım aracını birlikte kullanmaya başlarken, PC, telefon ve web ortamında çeşitli araçlarla zenginleşen bu iletişimin akıllı bir yapı altında toplanması gerekliliği ortaya çıktı. İşte bu akıllı yapıyı sağlayan yeni nesil tümleşik iletişim çözümleri sayesinde iletişim, zaman, mekân ve masraftan bağımsız hale geliyor.

Kurumların santralleri ile entegre olabilen Skype for Business ürünümüz üzerinden telefon görüşmeleri yapılabiliyor. Hatta kurumlar, isterlerse Skype for Business’ı mevcut santrallerinin yerine kurumsal ses ihtiyaçlarını karşılayan çözüm olarak da kullanabiliyorlar. Böylece iletişim denince akla gelen tüm ihtiyaçlar Skype for Business üzerinden karşılanırken, pek çok maliyet kalemi de ortadan kalkmış oluyor. Kullanıcılar Skype for Business ile birlikte çalışan sertifikalı cihazların geniş bir yelpazesinden seçebilecekleri kulaklık, IP telefon veya kendilerine yakın buldukları bir başka cihaz deneyimiyle iletişim kurabiliyorlar. Türkiye’de pek çok firma santral hizmetlerimizden yararlanıyor.

250 kişi ile video konferans, 10 bin kişilik katılım

Skype for Business, anlık, görüntülü ve video konferans iletişimine, aynı anda 250 kişinin toplantıya katılabilmesi, toplantıda ekran paylaşımı ve sunum paylaşımı yapmasına imkan sağlıyor. Skype uyumlu toplantı odası sistemleri kullanarak toplantılarınızı zenginleştirebilirsiniz. Skype for Business’ın sunduğu online toplantı deneyimini, dileyen kurumlar, üst düzey yöneticilerin şirkete sesleniş konuşmalarında kullanabiliyor. Bulutun sunduğu avantaj ile bu tür görüntülü toplantılar, ihtiyaca göre ölçeklenip 10.000 kişinin aynı anda canlı yayına katılabilmesine olanak sağlıyor.

Microsoft Office ile tam bir entegrasyona sahip olan Skype for Business, kurum çalışanlarının en çok kullandığı Microsoft Outlook, Excel, PowerPoint, Word ve SharePoint gibi çözümlerle de entegre çalışabiliyor. Skype for Business sayesinde Office kullanıcıları, diğer kişiler veya çalışma arkadaşlarıyla haberleşmek istedikleri an iletişim kurmak için o an üzerinde çalıştıkları belgeleri veya açık olan uygulamaları kapatmaya gerek duymuyor.

Katılımcı ve “etkileşim”li çözüm

Şirketler büyüdükçe mobilite gittikçe daha da önem kazanmaya başlıyor. Çalışanlar zaman ve mekandan bağımsız olarak işlerini tamamlamak ve üretken kalmak istiyorlar. Microsoft’un tümleşik iletişim çözümlerinin en son üyesi olan Microsoft Skype for Business da, bu alanda hem yeni bir aşama olarak ortaya çıkıyor, hem de kurumların iletişime bakışını değiştiriyor. Microsoft Skype for Business, iletişimi mekândan, zamandan ve gereksiz masraftan bağımsız bir “etkileşim”e dönüştürüyor. Bu çözüm, telefon ve internet üzerinden sesli ve görüntülü video konferans ile anlık mesajlaşma gibi birbirinden farklı iletişim araçlarını tek bir arayüz üzerinde entegre ederken, kullanıcının güçlü bir iletişim deneyimi yaşamasını da sağlıyor. Skype’ın yaygın kullanılıyor olması, kurum kullanıcılarının da bu ürüne adaptasyonunu minimuma indiriyor. Skype for Business’ın yenilikçi teknolojisi ile bireylerin daha katılımcı, etkileşimli, sosyal topluluklara odaklı ve erişilebilir olmasını hedefliyoruz.

Skype’ın en sevilen iletişim aracı olduğunu biliyoruz. Dünyada 300 milyon, Türkiye’de 12 milyondan fazla kişi her ay Skype ile iletişim kuruyor. Skype’ın kolay kullanım deneyimi ile Lync’in kurumsal özelliklerini bir araya getirdiğimiz Skype for Business ile kullanıcılara kesintisiz iletişim deneyimi sunuyoruz. Kullanıcılar, PC’lerinden yaptıkları sesli veya görüntülü bir görüşme sırasında ortamlarını terk etme ihtiyacı duyduklarında bu görüşmeyi herhangi bir kesinti yaşamadan mobil cihazlarına aktarabiliyoruz.

Yapılan bazı araştırmalar günümüzde bir çalışanın günde 7 farklı iletişim aracından çağrı veya mesaj aldığını gösteriyor. Bu farklı kanallardan gelen çağrıları yönetmek çalışanlar için büyük zaman ve verimlilik kaybına yol açıyor. Bu noktada Microsoft Tümleşik İletişim Çözümleri, tüm bu karmaşaya bir düzen getirerek, özellikle çalışanların iletişim araçlarını tümleşik bir deneyimle, bir arada ve daha verimli kullanabilmesini sağlıyor. Ayrıca birden çok noktada ofisi bulunan şirketler açısından toplantı ve seyahat masraflarını azaltan Microsoft Tümleşik İletişim Çözümleri, yolda geçen zaman kaybını da önleyerek kurumların verimliliğini önemli oranda arttırıyor. Tüm iletişim ihtiyaçlarının tek bir ürün ile karşılanması BT ekipleri açısından ciddi yönetim kolaylığı ve zaman tasarrufu sağlıyor.

Hibrit tümleşik iletişim çözümleri yaygınlaşacak

Küresel teknoloji araştırmaları şirketi Gartner’ın yaptığı araştırmaya göre 2017 önemli bir yıl olacak.  Bulut üzerinden verilen ses/telefon/mesajlaşma hizmetlerine ayırılan toplam bütçenin, kurum içinde barındırılacak sistemlere harcanacak bütçeden fazla olacağı öngörülüyor. Önümüzdeki 2 sene hibrit tümleşik iletişim sistemlerinin yaygınlaşacağını tahmin ediyoruz. Sonraki 3-5 sene içinde ise buluta geçişin hızlanacağını görmemiz mümkün olacak.

Rekabette öne çıkmak isteyen firmaların bulut hizmetlerine hızlı geçiş yaptığını ve tümleşik İletişim çözümlerine yatırım yaptıklarını gözlemliyoruz.

Türkiye’de son 5 senedir buluttaki üretkenlik platformumuz Office 365 ile hizmet veriyoruz. Kobilerden büyük kurumlara kadar binlerce firma Office 365 servislerini kullanıyor. Office 365 servislerinden biri olan Skype for Business, diğer servislerle entegre olarak çalışıyor.

“Aynı anda 250 kişi, Skype for Business ile anlık görüntülü video konferans yapabiliyor, görüntülü toplantılar, ihtiyaca gore ölçeklenerek, 10 bin kişinin katılımı sağlanabiliyor”

Bunları da beğenebilirsin Yazarın diğer kitapları