tele.com.tr Bilişim Teknolojileri Dergisi İnternet çağında ğğitim | TELE.COM.TR
Bilişim Teknolojileri Dergisi Telekom Türkiye

İnternet çağında ğğitim

Ekim Nazım Kaya
ekim.kaya@tele.com.tr
twitter : @ekimnazimkaya

İnternet yaygın olarak kullanılmaya başlanalı neredeyse 20 yıl oldu. Bu süreçte çok sey değişti. Bilgiye erişim artık 20 yıl öncesine göre çok daha kolay. Ama eğitim sistemi buna hala adapte edilmedi. Neden bu kadar geç kaldık?

İnternet bu konuda kendi çözümlerini üretmeye başladı. Online eğitim, elektronik ders materyali ve asırlık eğitim kurumlarının ders programlarını internete taşıması…

Ama geleneksel eğitim alanında hala alınması gereken çok yol var.

2017’de eğitim sisteminin güncellenmesine dair yetkim olsaydı neler yapardım?

10 maddede özetledim:

Tüm öğrencileri test eder ve test sonuçlarına göre onları ya yazılım, ya da donanım geliştirici olarak sınıflandırırdım. Ve eğitimlerini bu ikisinden birine göre şekillendirirdim.

Tüm lise öğrencileri için yazılım geliştirme stajyerliğini zorunlu hale getirirdim. Bu gerçek bir yazılım şirketinde gerçek projeler için çözüm üreterek olurdu.

İlkokul öğrencileri için yazılım geliştirme mantığı ile gerçek hayat arasındaki benzerliklerin keşfedildiği bir ders açardım. Gerçek hayatta çalışan sistemleri simüle etmeyi öğretirdim.

Black Mirror gibi dizileri izleyip tartışacakları bir başka sınıf açardım.

Skype, Slack ve benzeri araçları kullanarak uzaktan çalışmayı öğrenecekleri bir ders daha açardım. Farklı coğrafi noktalardan birlikte çalışabilmeyi öğretirdim.

Lise öğrencileri için arama motoru ile arama yapma dersini zorunlu kılar ve her tür ayrıntıyı öğrenmelerini sağlardım.

Bitirme ödevi, bir Kickstarter projesi hazırlamak olurdu.

Ders programı her 5 yılda bir güncellenirdi. Teknolojik gelişme hızlandıkça, bu süreç önce 3, sonra 2 yıla inerdi.

Uygulanamayacak, yaratıcı bir proje, dönem ödevi olurdu.

Sinavları ve notlamayı kaldırırdım. Kötü sonuçlar değil, her deneyimin bir gelişme olduğundan hareketle, yalnızca sonuclar olurdu.